𝑷𝒓𝒂𝒕𝒊𝒎𝒂𝒊 𝒔𝒂𝒗𝒐 𝒛̌𝒂𝒊𝒔𝒎𝒊𝒏𝒈𝒖𝒎𝒖𝒊 𝒑𝒂𝒛̌𝒊𝒏𝒕𝒊

Agnė Petkutė-Budrienė

11/28/2021 1 min read

Šiuo metu skaitau Danos Deb knygą apie nervą klajoklį ir iš lėto atlikinėju joje pateiktus pratimus saugumui ir ryšiui kurti. Žaismingumas čia pristatomas, kaip saugume atsiskleidžianti ir streso sutrikdoma savybė.

Žaismingumo tema man itin įdomi ir svarbi kasdienybėje ir terapiniame darbe, nes nuolat stebiu ir patiriu, jog jis padeda pamatyti naujas perspektyvas ir įveikti sunkumus. Tad noriu pasidalinti dviem labai paprastais pratimai, kurie padeda geriau pažinti savo žaismingumą.

𝑷𝒓𝒂𝒕𝒊𝒎𝒂𝒔: 𝒌𝒆𝒍𝒊𝒂𝒔 𝒊̨ 𝒛̌𝒂𝒊𝒔𝒎𝒊𝒏𝒈𝒖𝒎𝒂̨
1. Pažink save, kaip žaismingą žmogų.
2 Identifikuok, kur, kada ir su kuo jauti kylantį žaismingumo jausmą.
3. Identifikuok, kur, kada ir su kuo jauti, jog tavo žaismingumas pradingsta.Sek ir tyrinėk skirtingas žaismingumo patirtis. Identifikuok, kurios žaismingumo patirtys tau artimiausios:
• žaidimas su kitais
• žaidimas mintimis ir idėjomis
• spontaniškas žaidimas
• svajojimas

𝑷𝒓𝒂𝒕𝒊𝒎𝒂𝒔: 𝒛̌𝒂𝒊𝒔𝒎𝒊𝒏𝒈𝒊 𝒎𝒐𝒎𝒆𝒏𝒕𝒂𝒊

1. Pastebėk, kaip dažnai ir su kokiu lengvumu ar intensyvumu įsitrauki į žaismingas patirtis.
2. Praplėsk savo žaismingas patirtis - kai atrandi, kas tau teikia džiaugsmą, skatina šypsotis, pakelia energiją ir skirk tam daugiau dėmesio, pažaisk su tuo.
3. Išplėsk savo žaismingumą - paeksperimentuok su tau dar nepažįstamomis ar neįprastomis žaismingumo patirtimis.

Kaip teigia Dana Deb, esame rimtos būtybės, problemų sprendėjai, norintys suprasti pasaulį, tačiau tuo pačiu esame ir žaismingo būtybės, norinčios bent akimirkai paleisti problemas ir mėgautis žaidimu. Žaiskim!